دانشگاه باشكنت

جامع ترين سامانه آرايشي و بهداشتي

دانشگاه باشكنت

۸ بازديد

معرفي دانشگاه باشكنت ، تركيه :

دانشگاه Başkent يكي از دانشگاه هاي ويژه آنكارا يا تركيه است. اين دانشگاه در زمينه پزشكي بسيار مشهور است و يكي از مراكز درماني-تحقيقاتي در تركيه به حساب مي آيد.
دانشگاه باشكنت در سال 1966 توسط پروفسور ممتد هابرال تاسيس شد و هنوز تحت فشار است تا علوم مختلفي را براي علوم پزشكي تربيت كند.
در ادامه ، بيش از توده هاي خاص و معتبر ترك را براي معرفي بيشتر از دانشگاه باشكنت آنكارا معرفي كنيد ؛ اگر قصد تحصيل در تركيه را داريد ، اين مقاله به شما كمك خواهد كرد.
رتبه بندي دانشگاه باشكنت ، تركيدانشگاه باشكنت تركيه در سال 2022 در بين بهترين دانشگاه هاي جهان در سال 1854 و در ميان بهترين دانشگاه هاي تركيه در رتبه 4 قرار دارد. اين دانشگاه اولين و يكي از بزرگترين دانشگاههاي علوم پزشكي در تركيه است ، اما هنوز مورد نياز وزارت علوم ايران نيست زيرا ممكن است از نظر قدرت مدرك در ايران مشكلاتي ايجاد كند.

تاريخچه دانشگاه باشكنت

دانشگاه باشكنت در سال 1933 با سازمان سوختگي و بنياد هابرال به اولين دانشگاه خصوصي در تركيه تبديل شد
اين دانشگاه در آنكارا تاسيس شد و به طور رسمي در 13 ژوئن 1994 آغاز به كار كرد. از همان سال ، ساخت دانشكده ها و بخشهاي مختلف اين دانشگاه آغاز شد و اكنون يكي از بزرگترين و مجهزترين پرديس هاي دانشگاه است كه در آينده نزديك.
در سال 1992 ، استفاده از استوديوي كانال تلويزيوني Bashkent در پرديس اين دانشگاه ايجاد شد و برنامه ها و اخبار اين دانشگاه از طريق كانال به اطلاع عموم مي رسد. در حال حاضر ، دانشگاه باشكنت آنكارا داراي امكانات علمي منحصر به فردي است كه در دسترس دانشجويان قرار دارد و به حساب شما ارائه مي شود ، از جمله دانشگاه هاي ويژه گران قيمت.
محمت هابرال كيست؟پروفسور مهمت هابرال تحصيلات ابتدايي خود را در رشته پزشكي در دانشگاه آنكارا به پايان رساند و تحصيلات خود را در دانشگاه كلرادو ادامه داد. در سال 1955 ، او با موفقيت اولين عمل جراحي پيوند كبد را در تركيه انجام داد.
پروفسور مهمت هابرال خدمات ويژه حفاظت از آموزش و پرورش در تركيه را ارائه داده است ، از جمله بنياد هابرال كه مراكز علمي را در تركيه ايجاد كرده است. يكي از مهمترين آنها دانشگاه باشكند است كه اولين و مجهزترين دانشگاه ويژه تركيه است. اين دانشگاه به دليل امكاناتي مانند بيمارستان ، كلينيك هاي سرپايي و مراكز دياليز در بين مردم تركيه شناخته شده است.
تحصيلات در دانشگاه باشكندزبان تدريس در كليه رشته هاي دانشگاه دانشگاه تركيه با اين حال ، اين دانشگاه به كليه دانشجويان ارائه مي شود تا در صورت استفاده ويژه از انگليسي به روشي كاملاً اجباري و نمايشي ، در انستيتوي زبان هاي خارجي دانشگاه باسكنت انگليسي را فرا بگيرند.
دانشگاه باشكند با شركت منظم در برنامه هايي مانند بورس تحصيلي اراسموس و فارابي براي تبادل دانشجو و مدرس با برخي از دانشگاه هاي اروپا تاسيس شده است و به اين ترتيب سطح علمي و كيفي دانشگاه در سال افزايش مي يابد. اين دانشگاه حدود 9000 دانشجو در رشته هاي مختلف و كارشناسي ، كارشناسي ارشد و مهندسي برق دارد. در ادامه ، ما دانشكده ها و برخي از توده هاي دانشگاه باشكند را در آنكارا معرفي خواهيم كرد.
اسامي دانشكده هاي اين دانشگاه به شرح زير است:
دانشكده هنرهاي زيبا ، طراحي و معماري: شامل رشته هاي هنرهاي تجربي و طراحي (طراحي گرافيك) ، معماري داخلي و طراحي محيط ، تاريخ هنر ، معماري ، طراحي مد و پارچه است.دانشكده ارتباطات: شامل رشته هاي راديو و تلويزيون ، روابط عمومي ، طراحي ارتباطات ، مديريت دانش است.دانشكده دندانپزشكيدانشكده اقتصاد و علوم اداري: كه شامل اقتصاد ، مديريت ، علوم سياسي و روابط بين الملل ، مديريت گردشگري ، مديريت فناوري و دانش است. مدرسه تربيت دبير: كه شامل دوره هاي رايانه و فناوري آموزشي ، آموزش زبان خارجي ، آموزش زبان تركي ، مشاوره روانشناسي و راهنمايي علمي آموزشي ، آموزش علوم و رياضيات متوسطه است. دانشكده مهندسي: شامل رشته هاي مهندسي پزشكي ، مهندسي كامپيوتر ، مهندسي برق و الكترونيك ، صنعت مهندسي ، مهندسي مكانيك است. دانشكده علوم پزشكي: كه شامل تغذيه و رژيم غذايي ، فيزيوتراپي و توان بخشي ، خدمات پرستاري و بهداشتي ، مديريت بهداشت ، علوم ورزشي است. دانشكده حقوق دانشكده پزشكي دانشكده الهيات دانشكده علوم تجربيخدمات دانشگاه باشكند ، تركيهخوابگاه هاي دانشگاه باشكند ، تركيهخوابگاه دانشجويي از 3 بلوك ، يك و دو اتاق خواب تشكيل شده است. خوابگاه هاي ويژه شما 4550 تخت معمولي و 6 تخت ويژه معلولان دارد. 1 بلوك براي دانشجويان پسر و 2 بلوك ديگر براي دانشجويان دختر است و اتاق هاي ويژه اي براي دانشجويان معلم در نظر گرفته شده است.

ساير دانشگاه هاي مطرح تركيه شامل دانشگاه بيروني ، دانشگاه اطلس، دانشگاه آنكارا و ... مي باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.