نكات مهم براي انتخاب حلقه ازدواج

جامع ترين سامانه آرايشي و بهداشتي

نكات مهم براي انتخاب حلقه ازدواج

۹۰ بازديد

بالاخره تابستان از راه رسيد و جشن هاي عروسي هم آغاز شدند، جشني كه در آن ميزبان مي بايست هزينهي بسياري را صرف خريدن لباس‌ها و خوراكي‌ها مختلف بكند. اما قبل از تمامي اين كارها مي بايست يه حلقه مناسب را انتخاب كرد. كه در اينجا ما قصد داريم شما را با يكسري نكات مهم در خريد حلقه بيشتر آشنا كنيم، همراه ما باشيد.

براي اينكه بتوان يك حلقه ازدواج خريد بايد به كجا مراجعه كنيم؟

براي خريد حلقهي ازدواج نبايد تنها به يك جواهر فروشي بسنده كنيم بلكه بايد به مركز فروش جواهرات در نزديكي محل زندگي برويم، جايي كه در آن بتوانيم انواع مختلفي از جواهرات را ببينيم، از جواهرات دسته‌ دوم گرفته تا جواهراتي با قيمت بالا و لوكس. در مركز فروش جواهرات مي‌توانيم جواهر فروشي‌هاي زيادي را در كنار هم ببينيم و انتخاب هاي متنوع‌تر و زيادتري را داشته باشيد. اگر بتوانيد به جواهر فروشي‌هاي قديمي و با سابقه‌اي مراجعه كنيد بهتر است به دليل اينكه سال‌ها در اين زمينه كار مي كنند و شناخته‌ شده هستند.

قبل از خريد حلقه بايد چه چيزهايي را بدانيم؟

خيلي از كاربران موقع خريد حلقهي ازدواج بيشتر روي وزن سنگ‌هاي قيمتي تمركز دارند. اما به‌ گفتهي مكس اولمان تنها دانستن قيراط براي خريد حلقهي ازدواج كافي نيست. چيزهايي كه مي بايست بدانيد به شرح زير مي باشند:

۱. رنگ

بسياري از افراد اعتقاد دارند كه الماس‌ها رنگ‌هاي مختلفي دارند. اما براي نمونه ته‌ رنگ زرد در الماس سفيد، سبب كم شدن قيمت آن خواهد شد. هر چقدر اين زنگ كمتر باشد قيمت الماس زياد است. الماس‌ها براساس رنگ در مقياسي از D ( بي‌رنگ ) تا Z بخش بندي شده اند و در اين مقياس، هر چقدر در حروف الفبا جلوتر برويم، ته ‌رنگ زرد زيادتر خواهد شد.

۲. شفافيت

اين چنان مي توان گفت كه ميزان شفافيت درجهي آشكار بودنِ عيب ‌و ‌نقص‌هاي الماس را نشان خواهد داد. اين عيب ‌و ‌نقص‌ها بعضي وقتها داخل الماس مي باشند و بعضي وقتها روي سطح آن هستند.

۳. بُرش

به شكل معمول برش الماس با شكل آن اشتباه گرفته مي ‌شود. برش الماس به نسبت‌ ها، تقارن و صيقل و جلاي آن مربوط است در حالي كه مي تواند شكل گرد، بيضي، گلابي ‌شكل و … باشد.

۴. قيراط

الماس بر حسب قيراط كه با نشانه ي اختصاري ct نمايش داده مي شود به فروش مي رسد. قيراط واحدي براي وزن مي باشد و برعكس تصور كاربران، ربطي با اندازهي الماس ندارد. اولمان كه متخصص عتيقه مي باشد، اين چنين بيان مي كند كه او اهميت چنداني به اندازهي الماس نمي دهد و براي او كيفيت جواهرات اهميت دارد. او همچنين مي گويد: « به نظر ما داشتنِ حلقه‌اي كه به درستي ساخته شده و زيباست، مثل داشتن الماسي با كيفيت زياد است كه از تمامي خصوصيات كيفي برخوردار مي باشد. »

چگونه مي‌توانيم متوجه شويم كه حلقهي مورد نظر داراي كيفيت بالايي است؟

زماني كه قصد داريد حلقه‌اي را خريداري كنيد كه سال‌ها سالم بماند و دوام زيادي داشته باشد، در نظر داشته باشيد كه پلاتين يكي از سخت‌ترين موادي مي باشد كه در جواهرسازي مورد استفاده قرار مي گيرد و تا حدي مواد ديگري مثل طلاي سفيد كهنه و از بين نمي رود. به هيچ عنوان در پي نقره نباشيد، به دليل اينكه نقره مادهي خيلي نرمي مي باشد كه دوام زيادي ندارد.

اولمان اين چنين بيان مي كند كه صرف ‌نظر از مواد استفاده ‌شده در جواهرات، زماني كه مي‌خواهيم بدانيم كه آيا حلقه‌اي كه خريده ايم، ارزش پولي را كه براي آن مي پردازيم دارد يا خير، ( اعتماد اصلي ترين عامل در اين بخش محسوب مي شود ) او همچنين مي گويد كه ( مي‌توانيد همه ي تحقيق‌ها را مي توان انجام داد است، اما در آخر بايد بدانيد كه جواهرسازي، صنعت پيچيده‌اي مي باشد و بايد باور داشته باشيد كه جواهرسازي كه درباره حلقه به شما اطلاعات مي‌دهد، صادق است و حقيقت را به شما مي‌گويد)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.